habana.no :: Cuba Forum
February 07, 2012, 12:48:38 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Over 2000 cuba relaterte innlegg !

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: VIKTIG INFO !!!!!  (Read 3986 times)
Chrismic
Hero Member

View Profile
« on: December 18, 2009, 02:28:11 AM »

Hei..

Greit at Jan og meidell ikke gidder mere, når de lagde dette forumet , så hadde vi bare det dårlige Absolute Cuba forumet..Så takk for at de startet Habana, no.
Men at de bare stoppet forumet sånn plutselig, var sløvt av dem.

Forumet er jo oppe forsatt, jeg i likhet med andre, trodde at dette forumet ville bli fullstendig nedlagt .

Så hvorfor i all verden SPURTE de ikke da om noen andre ville overta forumet med moderasjon og teknisk vedlikehold ?
Det er vel ikke så vanskelig å overføre driften av et forum til noen andre,

SÅ DERFOR ER SPØRSMÅLET OM NOEN ANDRE HAR LYST PÅ Å OVERTA DETTE FORUMET OG VÆRE DRIFTANSVARLIG ?
VEDKOMMENDE SOM SKULLE VÆRE INTERESSERT BURDE KONTAKTE JAN ELLER MEIDELL FOR Å FÅ OVERFØRT DRIFTEN AV FORUMET.

Moderasjon eller gruppevakt er det vel flere som kan melde seg til å være, for å dele litt på driften av forumet ?

Og hvis noen andre får overtatt driften av dette forumet er det et par andre ting man også kunne vurdere .

Først, Forum navnet bør forandres til et navn som har noe mere med Cuba i seg, bli lettere å finne ved å søke eller google.
Det er få Nordmenn som vet at Habana er det Cubanske navnet på Havana.
Samme hvor sløvt det nye navnet vil være. bare det er lett å søke på.
F,eks Norsk Cubansk forum.... eller likende Huh

Andre, skal vi forandre forumet til å bli mere enn et rent Cubansk forum, f,eks et latin Amerika forum, hvor det kan skrives og diskuteres mere om mange andre Land i Latin Amerika, Et utvidet forum som vil omfatte Latin Amerika, vil også dra til seg flere medlemmer og personer som vil søke og dele informasjon , og som vil gjøre det lettere å finne ved å søke på de forskjellige søke motorene .

SÅ først trenger vi en som er villig til å ta på seg ansvarte med å drive dette forumet eller starter opp selvstendig et helt nytt forum,men får lov til å sende epost til de gamle medlemmene i dette forumet for å ibvitere dem over til det nye forumet.

HVEM KAN TENKE SEG Å OVERTA DRIFTEN AV DETTE FORUMET ELLER STARTE ET NYTT LIKENDE FORUM Huh
cubafant
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: December 18, 2009, 08:33:18 AM »

Hei
flott hvis noen vil eller kan ta ansvar for denne siden. Her har jeg funnet mye nyttig informasjon!  Min kone er på Cuba nå, og til min store overaskelse kan hun ikke bruke Visa kortet sitt fra Landkreditt der. Jeg har aldri hatt problemer med mine kort fra Dnb. 
Når det gjelder navn så er jo Cuba forum ganske informativt, og om det skal være et forum for helse Søramerika er leg mer usikker på

Svein   
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: December 20, 2009, 04:15:51 AM »

Hei
flott hvis noen vil eller kan ta ansvar for denne siden. Her har jeg funnet mye nyttig informasjon!  Min kone er på Cuba nå, og til min store overaskelse kan hun ikke bruke Visa kortet sitt fra Landkreditt der. Jeg har aldri hatt problemer med mine kort fra Dnb. 
Når det gjelder navn så er jo Cuba forum ganske informativt, og om det skal være et forum for helse Søramerika er leg mer usikker på

Svein   

Hei Svein

Her var det liten respons,
Et spørsmål , Fikk du en email av meg angående denne tråden, trodde jeg hadde sendt ut en email om denne tråden til de meste aktive innpå her, men lurer på om de kanskje ikke ble sendt av en eller merkelig grunn ?

Landkreditt ?
Har hun prøvd alle banker og inne i bankene, ikke bare minibanker ?
Kort tilknyttet amerikanske banker og da særlig mastercard, tenker på Citrus og Maestro, som DNB Nor Mastercard av en merkelig grunn er tilknyttet ialle fall for to år siden . og som jeg bare får ut på inne i Cadeca banken. Banco Financero skal være den mest avanserte banken i Cuba . Eller så har du Asistur kontorene i de største byene, som hjelper utlendinger med kort og andre problemmer, kanskje de kan sjekke det ut.
Kan også være at Landkreditt ikke godtar transaksjoner fra Cuba, opplevd at flere kort har blitt sperret pågrunn av mistanker om svindel fordi jeg har tatt ut penger i Cuba--

Bare å vente på om noen kunne tenke seg å overta dette forumet..
cubafant
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: January 10, 2010, 12:59:49 PM »

Jeg fikk e-post.  Det virker som om minibank fungerer.Merkelig, men Cuba :-)
dos_oyos
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: January 16, 2010, 12:46:40 PM »

Den emailen du sendte fikk jeg. "Gracias Senior"  Og jeg er innom forumet og skal poste litt her nå  Smiley

...
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #5 on: March 03, 2010, 01:26:06 AM »

Jaja.. det var det. dessverre Cry Cry

Det virker som alle de mest aktive brukerne  jeg sendte epost til , fikk den emailen.

Og responsen ??
Det ser man jo selv .
Så og si ingen respons.

Så da kan man vel regne med at dette forumet forsvinner og ingen gidder å skrive innpå her.
Når det har vært en del medlemmer innpå her og ingen gidder å skrive mere innpå her, så gidder jeg ikke å skrive innpå her for et par stykker, nei dessverre.
Det er synd at når det er en del nordmenn som reiser til cuba, mange reiser ofte, og mange får seg en kjæreste og senere kone, så finnes det ikke et eneste norsk cubaforum.

Sannheten og virkeligheten er at noen nordmenn reiser til cuba og tar med seg norsk mentalitet og tankegang ned til en kultur og livsførsel som er helt anderledes enn Norge.
Skjedde meg også det, de første gangene jeg var i Cuba.

Det spesielle og merkelig faktum I Cuba, og som gjør Cuba så unikt og forskjellig fra Norge, og som vi Nordmenn kan ha vanskelig for å forstå og som aldri ville ha blitt akseptert i Norge.
Er det faktumet at mange Cubanske gutter er veldig interresert i å bli sammen med jiniteras (horer ?), jenter som går etter utlendinger mest for å få penger og gaver fra dem og mulighet til å komme ut fra Cuba og til å leve i et annet land  .
Cubanske gutter er ikke bare ute etter disse jentene på grunn av deres skjønnhet, men også det at de får penger og gaver fra deres cubanske kjæreste , som hun har fått av sin utenlandske kjæreste . Regner det på presten, så drypper det på klokkeren også.
Det verst er at disse kjæresten ofte er med ut, når dama er sammen med utlendingen og blir da ofte presentert som fetteren eller en meget god venn.og da kan de lett se på at deres kjæreste kliner med utlendingen og senere går til sengs med han..

Utrolig nok, jeg med min store fartstid og erfaring fra Cuba, klarte antageligvis å gå i den fellen ifjor og forfjor , da jeg var i Cuba over 7 måneder, treffer en søt jente, blir forelsket, sier til henne at fortell meg alt, det negative også, vær ærlig....
Men i ettertid så begynner jeg å se at alle problemer og unnskyldninger , fordi hun ikke kunne gjøre det eller ikke komme dit jeg var akurat da og at det altid var et slags problem, jeg gjorde slutt med henne på grunn av alle disse unnskyldninger og problemer, men hun kostet meg en del penger og jeg vurderte i begynnelsen om jeg skulle gifte meg med henne og bo med henne i Cuba..

En av de siste gangene jeg traff henne, når jeg besøkte Cienfugos, så dukket det plutslig opp en gutt med henne, typen til søsteren hennes, Og hun bodde hos han .siden hun egentlig bodde litt utenfor selve byen og kunne ikke pendle tilbake dit om natten,men søstra og kjæresten hans var hjemme i deres lille by. Cienfugos er en politiby, hvor det er vansklig for en jente å gå alene og særlig med en utlending, Jeg sa rett ut , dette er kjæresten din, men hun bare lo det borte, og jeg klinte med henne rett foran tryne på han , mens jeg sjekket hans puls, hehehe..,, Skjønner forsatt ikke at hun kunne være så frekk å ta med seg han når hun skulle møte meg.
Par måneder etter jeg reiste fra Cuba, så hørte jeg at hun var blitt gravid. Hun som var så nøye med condom og som ikke hadde en annen kjæreste, skal da plutselig treffe en ny mann og tro så mye på han at hun ønsker tidlig i forholdet å bli gravid med han HuhHuh??.
Lurt igjen, dessverre.
Og jeg traff andre jenter som var perfekt første date og natt og jeg snakket om muligheter for et forhold, og joda, elt enige, men når det kom til stykket så var alt bare penger..På andre date, så treffer jeg en jente og vi snakker mye om et forhold og fremtid, men når jeg da skal bli med henne hjem så blir det litt problemer og da maset etter penger kommer og spørsmålet om hun vil få penger av meg selv om vi ikke skulle elske etterpå, da datt den rullgardinen ned for meg.og by by. Eller hun som hadde rik familie i Miami og røyket Marlboro, nei hun ville gjerne være sammen med meg om natten og kunne gjerne bli med på hotelferie ett par dager, uten å få noe penger for det,..Men på diskoen så vil hun ha en dyr flaske Bailyes til 33 cuc, og hun ble full og forsvant etter diskoen stengte, jeg ringte henne flere ganger, men fikk aldri kontakt igjen..

Så slik var min siste ferie i cuba...
Hva ville ikke førstegangs besøkene til Cuba bli utsatt for, når en så erfaren cuba turist som meg, forsatt blir lurt.
Derfor er det synd at dette forumet ikke fungerer lengre...
For jeg vet så mange Norsk/Cubanske ektepar som har gått til helvete etterhvert, så jo bare hvordan min madam Hyde,ble til Madam Jekyll, hvordan henne presset de siste pengene ut av meg.ved at jeg stolte på henne, og nå har blitt en person jeg nesten hater, ikke fordi hun skilte seg, men hva hun gjorde føre og etter vi ble skilt, hennes form for egoisme som kom fram og null samvittighet, forståelse, eller sympati, og som aldri godtar ta hun har gjordt en feil, sta som helvete og like mye respons som å snakke til veggen.

Det er store sjanser for at reiser snart til Cuba igjen og blir der cirka 5 måneder, antageligvis mitt siste store Cuba opphold, kan bli flere år til neste reise dit igjen, og da kanskje bare noen uker. Det blir andre land for meg i fremtiden, som Dominikanske republikk, som jeg drar til etter Cuba, DR er et enklere og billigere land , hvis du skal være lenge borte. kan være så lenge du vil på turistvisum, internet, cabeltv, svømmebasseng og kokemuligheter på rommet for en månedspris som er nesten halvparten av  hva det koster i cuba, og alt finnes i butikkene og det er mulig å gå ute med damene, da prostution er tillat, finnes faktisk horehus og all inclusive hotel med damer på rommet hele døgnet ,ikludert i prisen, (men den prisen er litt høy da, )og for ordenskyld , jeg har aldri og vil aldri bruke sånne steder..

Og tilslutt, vi får jo aldri diskutert og hjelper hverandre med billettpriser til Cuba, ved en overnattning i Europa og bytte av flyplass i en by, så koster enveis billetten min tilsammen 1850 kroner, slå den du...,blir litt tillegg i overnattning og transport, men tipper totalt under 2500 kroner.

Dette ble kanskje mitt siste innlegg her inne, så da takker jeg for alt sammen og alle diskusjoner vi har hatt her inne, og lykke til med Cuba reiser og eventuelle kjærester og koner, og husk bruke det meste fornuftige av en manns "to hoder".
Selv kommer jeg nok til å "leke" litt med cubanske jenter på neste og siste tur,  men nå styrer det smarteste hodet mitt hjerte og fornuft , så det blir ikke noe fast forhold og absolutt ikke noe ekteskap for å ta med hjem til Norge igjen. Det har kostet for mye økonomisk og følelsemessing,
Skal jeg bo i Norge, skal jeg finne meg en Norsk på min egen alder, og skal se mere på hennes indre verdier eller det ytre. Har tross alt vært sammen med unge, drittpene og lekre jenter, men døgnet er 24 timer og sex er kanskje bare 30-60 minutter hver dag, så nå vil jeg se etter en som fungerer bedre de andre 23 timene i døgnet..
Chau...

« Last Edit: March 03, 2010, 01:31:52 AM by Chrismic » Logged
kaiser
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: April 12, 2010, 10:39:13 AM »

Synd hvis du slutter skrive her, men håper du kan gi en tilbake melding om hvordan det gikk med nye rutiner vedrørende reiseforsikringen. Ønsker deg et fin reise til Cuba.
froddy
Newbie
*

que rico

View Profile
« Reply #7 on: April 22, 2010, 10:56:42 AM »

Heisann,,bra å se at du fortsatt holder koken Chrismic,, alltid gøy å lese dine innlegg, du har vært mye på cuba å har mye "viten" om landet å alle fellene som finnes der  Shocked  å de er ikke få,,hehe      håper du kan fortsette å være moderator/sjef her inne, synd hvis denne siden bare skal renne ut i sanden.  Blir kansje en tur nedover i juni eller juli for min del,,kansje vi ses der nede,,, traff jo på deg en gang for 3-4 år siden ved bassenget i villa panamericana   Smiley  hvis du husker det, liker meg i det område,,ikke så mye stress å mas der som i vieja eller centro. Skal du bo i havanna når du reiser ned i mai eller skal du nedover provinsene?   
Chrismic
Hero Member

View Profile
« Reply #8 on: May 04, 2010, 10:28:12 AM »

Heisann,,bra å se at du fortsatt holder koken Chrismic,, alltid gøy å lese dine innlegg, du har vært mye på cuba å har mye "viten" om landet å alle fellene som finnes der  Shocked  å de er ikke få,,hehe      håper du kan fortsette å være moderator/sjef her inne, synd hvis denne siden bare skal renne ut i sanden.  Blir kansje en tur nedover i juni eller juli for min del,,kansje vi ses der nede,,, traff jo på deg en gang for 3-4 år siden ved bassenget i villa panamericana   Smiley  hvis du husker det, liker meg i det område,,ikke så mye stress å mas der som i vieja eller centro. Skal du bo i havanna når du reiser ned i mai eller skal du nedover provinsene?   

Takk for det Froddy.

Jeg har aldri vært sjef eller moderator her inne.
Men disse siden går jo av seg selv, så man kan jo egentlig bare forsette som før...

Ja, jeg og sønnen min skal være i Villa Panamericano noen stunder, størst sjanse for å treffe oss der i midten av Juni, mot slutten av juni. Juli blir vi nok i provinsen, og kommer tilbake til Villa P i begynnelsen av August,sønnen min reiser tilbake til Norge, cirka 8 August , jeg blir lengre.
Skulle være morsomt å treffes igjen.. sender deg en PM..
ABC
Full Member

View Profile
« Reply #9 on: May 26, 2010, 01:58:40 PM »

Jeg fikk mailen. Har ikke skrevet noe siden jeg ikke har noe spesielt på hjertet, men er innom av og til for å se om det står noe interessant.
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: