hei!
vi må vel fortsatt betale den månedlige avgiften til Cuba (for dette gjelder de første 11 mnd, eller gjelder det lenger tid)? noen som vet dette? vil jo nødig at ektefellen skal miste sitt statsborgerskap/rett til å reise til Cuba igjen....
Ja det må du, og et "anonymt" tips: Det kan se ut til at den nye konsulen i den Cubanske ambassaden i Oslo liker penger meget godt.
Jeg fikk to eposter fra ambassaden om at det var noe "feil" med søknaden om det urtåpelige Carta de invitacion da en venn skulle besøke Norge og at jeg måtte betale en haug med kroner på nytt så skulle nok alt ordne seg...

Det var bare det at vennen forlengst var i Norge og at vedkommende ikke hadde hatt noe problem med å få ut sitt Carta i Consultoria Juridica Internacional i Havanna....
Det er en prisliste for alle de vannvittige gebyrene Cuba byr sine medborgere for å kunne oppholde seg i Norge og reise fram og tilbake. Prislisten er ved siden av bordet til klerken som utsteder alle papirene og vennligst les denne nøye før du åpner lommeboka og kjenner støsugerslangen nærmer seg...
Jeg sier ikke mer!